W minionym tygodniu (11 kwietnia) z inicjatywy Naczelnej Izby Aptekarskiej i Fundacji Aflofarm rozpoczęła się pierwsza w historii zawodu farmaceuty ogólnopolska kampania wizerunkowo-edukacyjna – „Po pierwsze farmaceuta”. Elementem kampanii jest raport będący wynikiem badania przeprowadzonego przez agencję Biostat na zlecenie organizatorów kampanii.
Tylko 10 procent Polaków chodzi do apteki po poradę. Wiedzę na temat leków czerpiemy głównie z Internetu. Polacy ufają farmaceutom, ale nie wiedzą, czego mogą od nich oczekiwać – ich pracę kojarzą przede wszystkim ze sprzedażą leków. To najważniejsze wnioski z ogólnopolskiego badania przeprowadzonego przez agencję Biostat na zlecenie Fundacji Aflofarm i Naczelnej Izby Aptekarskiej. Obie instytucje rozpoczęły 11 kwietnia pierwszą w historii zawodu farmaceuty ogólnopolską kampanię wizerunkową „Po pierwsze farmaceuta”. Akcja ma charakter edukacyjny. Jej celem jest przede wszystkim pokazanie Polakom, że farmaceuta to nie tylko sprzedawca, lecz przede wszystkim ekspert w dziedzinie farmakologii i zdrowia.