Wielce Szanowni
KIEROWNICY APTEK,
FARMACEUCI
Podkarpacka Okręgowa Rada Aptekarska przypomina o obowiązku przestrzegania przepisów związanych z prowadzeniem apteki oraz zasad Kodeksu Etyki Aptekarza przez wszystkich farmaceutów. Biorąc pod uwagę ilość i różnorodność reklam pojawiających się w aptekach np. jako: hasła, slogany, ulotki, bilbordy, foldery, „gazetki”, bony rabatowe, bonifikaty za zrealizowane recepty, umieszczanie napisów: - 30%, hit cenowy, bestseller, ilość produktów w ofercie ograniczona, istotne są zwłaszcza przepis art. 94 a ust. 1 Prawa farmaceutycznego, który stanowi:
Art. 94 a 1.
Zabroniona jest reklama apteki i punktów aptecznych oraz ich działalności.
Nie stanowi reklamy informacja o lokalizacji i godzinach pracy apteki lub punktu aptecznego.
oraz zasady zapisane w art. 19 i art. 25 Kodeksu Etyki Aptekarza, stanowiące:
Art. 19
Art. 25.
Jeśli właściciel apteki prowadzi działania sprzeczne z w/w przepisami lub zasadami, farmaceuta, a zwłaszcza kierownik apteki, winien się temu sprzeciwić/od tego odciąć, zwrócić uwagę na niezgodność takich działań z prawem lub zasadami Kodeksu Etyki Aptekarza. Zajęcie takiego stanowczego stanowiska może być pomocne dla obrony farmaceuty w razie prowadzenia postępowania dyscyplinarnego.